חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פוקט

המדריך השלם למטייל בפוקט (מעודכן ל-2024)

האי פוקט (Phuket) הוא אחד היעדים הפופולריים והתיירותיים ביותר בתאילנד ונחשב ליעד חובה בקרב המטיילים, במיוחד בקרב מטיילים ישראלים. נהוג להקדיש לו לפחות שבוע כדי למצות את האיזור בצורה אופטימלית.

מרבית המטיילים בוחרים להגיע לפוקט באמצעות טיסה פנימית מבנגקוק ואפילו באמצעות טיסות ישירות לפוקט מישראל. אפשרות פחות פופולרית, היא הגעה ברכבת או באוטובוס מבנגקוק, אך הנסיעה לשם ארוכה ואורכת כמעט יום שלם.

מגוון האטרקציות בפוקט הוא עצום ולכן מתאים לכל סוגי התיירים – צעירים, תרמילאים, זוגות או משפחות עם ילדים. ההתניידות בתוך פוקט ובין האטרקציות, נעשית באמצעות השכרת רכב, אופנועי הטוק טוק המפורסמים של תאילנד או באמצעות אוטובוסים מיוחדים לתיירים. מטיילים רבים בוחרים גם לטייל באמצעות טיולים יומיים מסודרים ומודרכים (נרחיב על כך בהמשך מדריך זה).

כמו כן, פוקט ממוקם בדרום תאילנד וקרוב לאיזורים תיירותיים פופולריים במיוחד ומרבית המטיילים משלבים אותו עם יעדים פופולריים כמו קופיפי, קראבי, קאו לאק ויעדים נוספים. צפון פוקט מחובר ליבשה באמצעות גשר מיוחד וזאת דרך המועדפת על מרבית המטיילים להמשיך משם לאיזורים נוספים בטיול. דרך נוספת ופופולרית במיוחד היא באמצעות שייט מסודר ומודרך.

בעמוד הבא, ריכזנו לכם את כל מה שתוכלו לעשות בפוקט החל מהחופים המדהימים, חיי הלילה והאוכל של האי, דרך האטרקציות הרבות ועד לאיזורים המדהימים שפזורים בתוך האי ומחוצה לו. אז מבלי לבזבז עוד רגע מזמנכם, בואו נתחיל.

החופים הפופולריים של פוקט

החופים הפופולריים של פוקט
אחד מהופים המדהימים של פוקט

אחד מסימני ההיכר של פוקט, הם ללא ספק החופים המדהימים של האי שמהווים את מוקד המשיכה העיקרי של האי. החוף הידוע והמפורסם ביותר, הוא חוף פטונג (Patong) – הלב הפועם של פוקט, שם מבלים מרבית התיירים על החוף, בטיילת, במסעדות ובחיי הלילה התוססים.

חופים פופולריים נוספים בפוקט הם חוף קאטה (Kata) הנחשב לאידיאלי עבור גולשים וחוף קארון (Karon) הנחשב לחוף שקט ושליו ופופולרי מאוד בקרב משפחות עם ילדים בפוקט. יחד עם חוף פטונג, שלושת חופים אלו נחשבים לפופולריים ביותר בפוקט.

מתי כדאי בכלל להגיע לפוקט?

התקופה הקלאסית לטייל בפוקט היא בחודשי החורף ובמיוחד בין החודשים נובמבר עד מרץ. תקופה זו נחשבת לתקופה היבשה והיא הטובה ביותר לטיולים באיזור זה של תיאלנד (דרום מערב תאילנד). בתקופה זו לא צפויים גשמים רבים והיא האופטימלית לבילוי באטרקציות הרבות של פוקט.

אטרקציות בפוקט - מה חייבים לעשות שם?

פוקט מלאה באטרקציות ופעילויות לכל סוגי התיירים ותוכלו לבלות שם ימים ולילות מבלי לעצור גם במשך שבוע שלם, אך מבין כל האפשרויות הרבות, ישנם כמה אטרקציות וטיולים שאף תייר בפוקט לא יעז להחמיץ והם נחשבים לקלאסיקה של התיירות באי ומחוצה לו. הנה הם לפניכם:

טיול 7 האיים המפורסם מפוקט לקופיפי

אחת האטרקציות הפופולריות ביותר שאף תייר לא מפספס בפוקט, הוא שייט יומי לאיים שמסביב לפוקט שמכונה "טיול 7 האיים". השייט הפופולרי ביותר יוצא מפוקט לכיוון קופיפי וכולל עצירות וטיולים באתרים המפורסמים ביותר באיזור כמו מפרץ מאיה (Maya Bay), מערת ויקניגים (Viking Cave), איי במבו (Bamboo Island),  חוף הקופים ועוד. 

הטיול נמשך כ-8 שעות סה"כ וכולל גם איסוף והחזרה מהמלון, ארוחת צהרים מלאה, מדריך צמוד לכל אורך הטיול, שנורקלים ודמי כניסה לאתרים השונים. מחיר הטיול הוא כ-50 יורו לאדם.

שייט לאיי ג'יימס בונד המפורסמים

האיים המדהימים קאו פינג קאן (Khao Phing Kan) וקו טאפו (Ko Tapu) הפכו לאיים מפורסמים וסופר פופולריים בקרב המטיילים בזכות צילומי הסרט ג'יימס בונד (האיש בעל אקדח הזהב) שהתרחשו שם ומאז זכו לכינוי אי ג'יימס בונד.

השייט הבא הוא אחד הפופולריים ביותר והוא מציע 9 שעות של שייט בסירה מהירה וכולל עצירות וטיולים במערות, כפרים, איים ואטרקציות שונות באיזור. הטיול כולל גם ארוחת צהריים מלאה ומדריך צמוד. מחיר השייט הוא כ-90 יורו לאדם והוא כולל בין היתר גם את  המדריך, ארוחת הצהריים ועוד.

פארק המים אנדמנדה פוקט

פארק המים אנדמנדה (Andamanda) פוקט הוא פארק מים חדש ומרהיב שנפתח ממש לאחרונה בפוקט ונחשב לפארק המים הגדול ביותר בתאילנד ולאחת האטרקציות התיירותיות הפופולריות ביותר במדינה.

מדובר בפארק עצום בגודלו וחדשני בתחומו שעלות הקמתו עומדת על כ-110 מיליוני דולרים. הפארק מציע עשרות מתקנים שונים הכוללים בין היתר 12 מגלשות מים מהמושקעות ביותר בעולם, בריכת גלים ענקית בגודל של כ-10,000 מ"ר, חנויות, מסעדות ואפילו מלון.

מחיר הכרטיסים לפארק עומד על כ-42 יורו לאדם ומומלץ לשריין כרטיסים מראש באמצעות האתר הבא.

פסל הבודהה הגדול (Big Buddha)

פסל הבודהה הגדול (The Big Buddha) הוא אחד מסמליה של פוקט והוא פסל הבודהה השלישי בגדולו בתאילנד. זהו פסל מרשים וגדול הממוקם על ראש גבעת נאקרד ומתנשא לגובה של 45 מטרים! הכניסה לפסל היא ללא תשלום, אך נהוג להשאיר תרומה סמלית  בכניסה.

הפסל ממוקם קרוב יחסית לחוף קאטה ומשם מרבית המטיילים בוחרים להגיע אליו. עלות מונית ממוצעת מקאטה לפסל צריכה להיות בערך כ-300 באהט. אופציה נוספת ופופולרית בקרב מטיילים רבים, היא להגיע לביקור בפסל בצורה מאורגנת עם טיול יומי מסודר הכולל הסעות, הדרכה ועוד. עלות טיול כזה עומד על כ-40 יורו לאדם וניתן להזמינו מהאתר הזה או מהאתר הזה.

ישנן עוד כמה אטרקציות פופולריות וידועות בפוקט כמו למשל ביקור בחוות טיפול בפילים שמתאימה במיוחד למשפחות עם ילדים ושם ניתן להאכיל ולשטוף את הפילים בסביבה מרגיעה ושלווה. אטרקציה משפחתית נוספת ופופולרית היא האקווריום בפוקט (Aquaria Phuket) שמציע מעל 25,000 יצוריים ימיים שונים בעיצוב מושקע ומרתק.

ועוד כמה אטרקציות מעניינות בפוקט

איפה מבלים בפוקט?

שעות הערב והלילה בפוקט הן חוויה בפני עצמה ולאחר שמסתיימים הטיולים, מתחילים הבילויים. חוף פטונג תופס את החלק הארי בכל מה שקשור בבילוי בפוקט ורחובו הראשי "בנגלה רואד" (Bangla Road) הוא המקום הסואן ביותר והלב של הפעילות הלילית בעיר.

רחוב ראשי זה מכיל אינספור ברים ומועדונים והרבה מאוד חיים ואקשן. בשעות הערב הרחוב נסגר לתנועת כלי רכב והופך למדרחוב אחד גדול ותוסס. מכל עבר תוכלו לשמוע צלילי מוסיקה מהמסיבות של הברים השונים ואפילו הופעות חיות של הרכבי מוסיקה.

בעונות התיירות, תוכלו גם להיתקל במקרים רבים במופעי רחוב מרהיבים של אקרובטיקים, ג'אגלינג ריקודים, ועוד. בין אינספור המועדונים הרבים הפזורים ברחוב בנגלה, הפופולריים ביותר הם מועדון הטייגר, מועדון אילוז'ן (Illuzion Phuket) מועדון הוויט רום או מועדון ההארד רוק קפה. 

רחוב בנגלה רוד
רחוב בנגלה רוד פוקט

איפה אוכלים בפוקט?

איזור האולד טאון של פוקט (Phuket Old Town) הממוקם בעיר העתיקה של פוקט (Phuket Town) הוא אחד האיזורים הטובים ביותר למצוא בו תוכלו למצוא מסעדות מקומיות מעולות עם אוכל טרי ומקומי. איזורים נוספים בהם תוכלו למצוא ריכוז גבוה של מסעדות מכל הסוגים והסגנונות הם חוף קאטה, חוף פטונג או חוף באנג טאו (Bang Tao).

אם אתם מחפשים המלצה למסעדות טובות בפוקט, הנה כמה מסעדות שזכו לדירוג גבוה מאוד בקרב הגולשים בגוגל:

קניות ושווקים

המטיילים הישראלים אוהבים קניות, את זה כולם כבר יודעים ובפוקט תוכלו למצוא הזדמנויות ואפשרויות רבות לשופינג מהנה וזול. אם אתם אוהבים שווקים, אסור לכם לפספס את שוק צ'ילבה מרקט (Chillva Market) שנחשב לשוק המרכזי ביותר בפוקט. זהו שוק שתוכלו למצוא בו הכל – דוכני מזון מכל הסוגים, שתייה, מזכרות, מתנות, בגדים בזול ועוד. 

אם אתם יותר בקטע של קניון, קפצו לבקר בקניון סנטרל פוקט פלורסטה (Central Phuket Floresta). מדובר למעשה בשני קניוני ענק המחוברים בגשר ובנויים כל אחד מ-4 קומות של אינספור חנויות מכך הסוגים כולל חנויות של המותגים הידועים והמוכרים ביותר בעולם. הקניון מציע גם מגוון עצום של מסעדות שונות בכל הסגנונות.

לינה בפוקט - איפה כדאי לישון בפוקט?

המלונות בפוקט מגוונים ביותר ונחלקים בין גסטהאוזים זולים לתרמילאים, מלונות 3 ו-4 כוכבים סטנדרטיים ועד למלונות פאר בדירוג 5 כוכבים המתאימים לחופשות ירח דבש, או סתם לזוגות או משפחות שרוצים להתפנק במלון מפואר. באתר בוקינג תוכלו למצוא מאות מלונות בפוקט כשחלק גדול מהם מציע מגוון שירותים שווים ומפנקים כמו בריכות אינסוף, ג'קוזי בחדר, בריכה פרטית וכו'.

בעיקרון, האיזור הפופולרי והמומלץ ביותר להזמנת מלון בפוקט, הוא חוף פאטונג ביץ' (Patong Beach). שם נמצאים מרבית המלונות המומלצים באי ושם מומלץ גם לכם לחפש. כבר כתבנו בהרחבה רבה על 3 המלונות המומלצים ביותר בפוקט לפי ביקורות הגולשים ברשת. מוזמנים לקרוא.

אם אין לכם כח לקרוא את הכתבה המלאה, אלו הם 3 המלונות שנחשבים לטובים ביותר בפוקט לפי ביקורות הגולשים:

עוד מידע על תאילנד באתר "מטיילים בעולם"

אז מה היה לנו במדריך?