חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סיור במחנה אושוויץ בירקנאו 2024 – איך מגיעים? ואיפה קונים כרטיסים?

סיור במחנה אושוויץ בירקנאו - איך מגיעים? ואיפה קונים כרטיסים?

כל מה שחשוב לדעת לקראת ביקור עצמאי במחנה אושוויץ בירקנאו המצמרר ב-2024 - מה הדרך הטובה ביותר להגיע לשם? כיצד מזמינים כרטיסים? וכמה הם עולים? במדריך הבא שלפניכם.

קשה לחבר בין ביקור וסיור במחנה השמדה לבין חופשה בחו"ל, אך לעיתים בחיים, המציאות עולה על הדמיון. וכך, אחד מהאתרים הנפוצים בקרב המטיילים בקרקוב שבפולין, הוא ביקור במחנה ההשמדה הנאצי הידוע לשמצה – מחנה אושוויץ בירקנאו (Auschwitz-Birkenau Memorial and Museum), המרוחק כשעה נסיעה משם.

מחנה אושוויץ בירקנאו, שמשמש כיום כמוזיאון ואתר הנצחה, הוא אולי העדות המצמררת ביותר שעולה על הדעת כשבודקים עד לאן  גבולות השנאה והרוע האנושי יכולים להגיע. מקום זה שכיום נראה שקט ושליו, היה לפני פחות ממאה שנים גיהנום עלי אדמות בו הרוע האנושי שבר שיאים חדשים שלא ניתן אפילו לדמיין שנשברו.

קשה כמובן "להמליץ" על ביקור במחנה השמדה, אך כל מטייל שהספיק לבקר במחנה אושוויץ, יגיד לכם שזהו מקום חובה לבקר בו, ולמרות הזוועות שקרו שם, חשוב לראות ולחוש מקרוב את המקום בו ממש ניסו להכחיד עם שלם.

מה בדיוק אפשר לראות בביקור במחנה אושוויץ?

ובכן, הדרך הפופולרית והנפוצה ביותר לבקר במוזיאון אושוויץ בירקנאו, היא באמצעות סיור מודרך. סיור זה הוא מושקע ומעמיק ביותר ועובר בכל המתחמים השונים באחד המקומות המזוויעים ביותר בהיסטוריה האנושית. תוכלו לחוש מקרוב כיצד חיו האסירים במחנה, כיצד נראו הגדרות, תאי השינה, המחסנים ותאי הגזים.

חשוב לדעת כי המחנה היה מחולק למעשה לשתי מחנות – אושוויץ 1 ואושוויץ 2, המכונה גם בירקנאו והסיור הבסיסי  כולל סיור בשתי המחנות והוא אורך כ-4 שעות. הסיור כולל כמובן גם מדריך מקומי מקצועי ומוסמך.

סיור במחנה אושוויץ

איך קונים כרטיסים לסיור במחנה אושוויץ וכמה הם עולים ב-2024?

ראשית, חשוב לומר כי את הכרטיסים לסיור במחנה אושוויץ כדאי להזמין לפחות שבועיים מראש, אחרת, סיכויים גדולים מאוד שהם יאזלו. מחירי הכרטיסים לסיור, הכוללים הדרכה עם מדריך, עומדים על כ-29 יורו לאדם והם כוללים סיור של 4 שעות הכולל כניסה מהירה לאתר (Fast Track) והדרכה של מדריך מוסמך ומקצועי, אך אינם כוללים הסעה פרטית מקרקוב.

לחילופין, תוכלו לרכוש כרטיס משולב הכולל את הסיור במחנה והסעה פרטית הלוך חזור לאושוויץ מקרקוב וחזרה. מטיילים רבים המגיעים לאושוויץ בוחרים בדרך זו כדי להקל על ההסתבכות בהגעה למקום בתחבורה הציבורית. תוכלו לבחור בין כרטיס משולב עם הסעה פרטית אך ללא הדרכה עם מדריך ב-35 יורו ( פרטים נוספים בעמוד הבא) או כרטיס משולב עם הסעה פרטית וכולל גם הדרכה עם מדריך ב-35 יורו (פרטים נוספים בעמוד הבא).

כאמור, את הכרטיסים מומלץ מאוד לרכוש מראש כדי לשריין לכם כרטיסים פנויים בתאריך ההגעה. ישנם אתרים רבים המציעים כרטיסים לסיור באושוויץ. אתר "Tiqets" המצוין והפופולרי מאוד בקרב המטיילים הישראלים, מציע בעמוד הבא כרטיסים דיגיטליים הניתנים להורדה ישירות לטלפון הנייד וללא הצורך בהדפסת הכרטיסים.

עוד אתר מצוין שמציע את כל סוגי הכרטיסים הדיגיטליים לסיורים באושוויץ, הוא האתר "Get Your Guide" שמציע בעמוד הבא סיורים רבים ואפשרויות שילוב שונות.

שריינו כרטיסים לסיור באושוויץ

דרכי הגעה ושעות פעילות

העיר הגדולה הקרובה ביותר למוזיאון אושוויץ, היא העיר קרקוב וכאמור, הדרך הפופולרית והמומלצת ביותר להגיע משם למחנה, היא באמצעות כרטיסים משולבים המשלבים את הכניסה למחנה יחד עם הסעה מאורגנת ומסודרת מקרקוב.

אם אתם מתכוונים להגיע באופן עצמאי, תוכלו לעשות זאת באמצעות התחבורה הציבורית. לשם כך, תצטרכו להגיע ראשית לעיר אושוייצ'ם ברכבת מקרקוב, ומשם לקחת אוטובוס עד לפתח המוזיאון. זמן הנסיעה בתחבורה הציבורית אמור לקחת כשעתיים סה"כ.

מוזיאון אושוויץ פתוח בכל ימי השנה למעט ימים מסויימים יוצאים מן הכלל. המוזיאון נפתח מדי יום בשעה 08:00 בבוקר ונסגר בין השעות 15:00 – 19:00 (משתנה בהתאם לקיץ או לחורף).

המלצות לביקור במחנה אושוויץ ממטיילים ישראלים שכבר ביקרו שם

  • "עצוב, מצמרר ומזוויע, אבל חשוב ביותר ומומלץ לכל ישראלי או יהודי להגיע לשם ולחוות בעיניים ומקרוב בעדות הגדולה ביותר אולי לזוועה הנאצית".
  • "כמעט ואין סיכוי להשיג כרטיסים פנויים במקום. הזמינו מראש כרטיסים באינטרנט לפי תאריך ושריינו לעצמכם מקומות בטוחים".
  • "הגעה לא פשוטה בתחבורה הציבורית, עדיף לקחת הסעה מסודרת ומאורגנת מקרקוב שתחסוך לכם גם זמן וגם סיבוכים מיותרים".
  • "מומלץ מאוד להגיע לאחר קריאה מעמיקה על המקום וכדי להתכונן נפשית לביקור".

כתבות נוספות בנושא שבטח יעניינו אותך

וכאן זה המקום להגיב ולשתף:

אישור
Notify of
0 comments
Inline Feedbacks
View all comments

אז מה היה לנו במדריך זה?

ברוכים הבאים לאתר "מטיילים בעולם"

כאן תמצאו את מדריכי התיירות הטובים והיעילים ביותר ברשת. בלי חפירות ובלי תוכן מיותר. רק מה שחשוב באמת!

מי אנחנו? ובכן, אתר "מטיילים בעולם" מורכב מצוות שלם של מטיילים וכותבים מנוסים ומקצועיים שהספיקו לבקר יחד במאות יעדים ואיזורים שונים ברחבי העולם והחליטו להעביר את הידע והנסיון שלהם, על גבי כתב באתר אחד ובצורה אחראית, מסודרת ומאורגנת.

חפשו באתר עכשיו

חפשו מלונות בכל רחבי העולם

Booking.com

אנחנו גם בפייסבוק