חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פסל החירות ניו יורק המדריך השלם 2024 – כרטיסים, טיפים חשובים ועוד!

פסל החירות ניו יורק המדריך השלם - כרטיסים, טיפים חשובים ועוד!

כמה עולים כרטיסים לפסל החירות בניו יורק ואיפה הכי כדאי לקנות? איך מגיעים לשם ואיך עוקפים את התורים הארוכים? ואילו טיפים והמלצות תוכלו לקחת מהמטיילים הישראלים הרבים שכבר ביקרו באחד המונומנטים המפורסמים ביותר בניו יורק ובארה"ב? כל הפרטים על ביקור בפסל החירות, במדריך הבא שלפניכם.

פסל החירות בניו יורק (Statue of Liberty) הוא אולי המונומנט המפורסם ביותר בעיר לצד גורדי השחקים המפורסמים של מנהטן ומושך אליו מיליוני מבקרים מדי שנה המגיעים אליו מכל רחבי העולם וביניהם גם כמובן מטיילים ישראלים רבים. זוהי אחת האטרקציות הפופולריות והמבוקשות ביותר בקרב התיירים בניו יורק וגם אחת העמוסות ביותר.

הפסל למעשה ממוקם על אי בשם ליברטי איילנד (Liberty Island) המרוחק כ-2 ק"מ וחצי ממנהטן, והדרך היחידה להגיע לשם, היא באמצעות מעבורות מיוחדות היוצאות מפארק באטרי (Battery Park) שבדרום מנהטן. מעבורות אלו עוצרות גם באליס איילנד (Ellis Island) שבו נמצא מוזיאון ההגירה שגם הוא זוכה לביקוש תיירותי רב.

הכניסה עצמה לאי ליברטי איילנד ולמתחם הפסל היא חינמית אך נדרש תשלום עבור כרטיס למעבורת (פרטים בהמשך). כמו כן, אם כן תרצו להיכנס לתוך הפסל ולטפס למעלה אל הכתר (The Crown), תידרשו לרכוש כרטיסים מיוחדים לשם כך, אך די קשה להשיג כרטיסים כאלו ויש להירשם בדרך כלל לפחות כמה חודשים לפני תאריך ההגעה כדי להצליח ולהשיג כרטיסים פנויים לכתר.

השייט לפסל החירות הוא אחד האטרקציות התיירותיות המבוקשות והפופולריות ביותר ובניגוד לאתרי תיירות פופולריים רבים שמוגדרים הרבה פעמים כ"אובר-רייטד", הביקור בפסל החירות, לפחות לפי אלפי הביקורות ברשת, הוא מהנה במיוחד ומצדיק את הזמן ואת המחיר.

כרטיסים לפסל החירות - מהם המחירים ב-2024 וכיצד קונים?

כאמור, הכניסה למתחם האי שבו ממוקם הפסל, אינה בתשלום ואין צורך ברכישת כרטיסים. אך כדי להגיע למתחם יש צורך במעבורת שתיקח אתכם לשם ולזה תידרשו לרכוש כרטיסים. מחיר הכרטיסים למעבורת לפסל החירות הוא כ-30 דולר לאדם והוא אמור לכלול גם עצירה באי אליס שבו תוכלו גם לבקר במוזיאון ההגירה הממוקם שם.

בנוסף, אם תרצו להיכנס לתוך הפסל ולטפס למעלה עד לכתר שבראשו, תידרשו לרכוש כרטיסים מיוחדים לשם כך אך כדאי לקחת בחשבון שאין מעלית במקום, ותצטרכו לטפס בעצמכם באמצעות למעלה מ-300 מדרגות. לכן, הטיפוס מתאים בעיקר למיטיבי לכת. כמו כן, כמות הכרטיסים לכתר של פסל החירות היא מצומצמת והביקוש הוא גבוה, ולכן, יש צורך בהזמנת כרטיסים של לפחות 3 חודשים לפני תאריך ההגעה, אחרת, לא יישארו לכם כרטיסים.

רוב המטיילים המגיעים לפסל החירות כולל המטיילים הישראלים הרבים, בוחרים לרכוש כרטיסים לשייט בלבד שכוללים את השייט ואת הביקור במתחם הפסל ובמוזיאון ההגירה ומוותרים על הטיפוס לכתר ועל מאות המדרגות בדרך לשם. חשוב גם לדעת שהתורים בקופות הכרטיסים במזח עמוסים וארוכים ביותר ויכולים לקחת שעות ארוכות בתקופות העמוסות ולכן הדרך המומלצת ביותר היא לרכוש כרטיסים מראש באמצעות האינטרנט ולחסוך זמן רב של עמידה בתור לקופות הכרטיסים.

ישנם אתרים רבים המציעים כרטיסים למעבורות לפסל החירות. אחד מהם הוא הוא אתר "Tiqets" שנחשב לאחד הפופולריים ביותר בקרב המטיילים הישראלים והוא מציע בעמוד הבא כרטיסים ב-30 דולר לאדם (מעל גיל 14) וכ-15 דולר לילד עד גיל 13. אם תרצו לעומת זאת, כרטיסים שיעקפו לגמרי את התורים ויקנו לכם את הכניסה המהירה ביותר, מומלץ לרכוש את הכרטיסים הבאים שיקנו לכם כניסה מהירה ללא תור וכוללים גם מדריך אודיו וכניסה לכל המוזיאונים והמתחמים שבסיור.

את הכרטיסים ניתן להוריד ישירות לטלפון הנייד באמצעות סמס או מייל ואין צורך להדפיס את הכרטיסים. פשוט מציגים את הסמאטרפון ונכנסים.

בנוסף, ב-Tiqets מציעים גם שילובים של כרטיסים מוזלים לפסל יחד עם אטרקציות נוספות בניו יורק כגון כרטיסים לפסל החירות + מוזיאון אינטרפיד המעולה (בעמוד הבא), כרטיסים לפסל החירות + התצפית השקופה אדג' (בעמוד הבא) או כרטיסים לפסל החירות + כרטיסים למגדל החירות (בעמוד הבא).

שריינו תאריכים לפסל החירות

שעות פעילות ודרכי הגעה

המעבורת לפסל החירות יוצאת בכל 20 דקות מפארק באטרי, ליברטי איילנד ואליס איילנד. ההפלגה האחרונה לפסל החירות מפארק באטרי יוצאת בשעה 15:30 אך לא מומלץ לצאת בשעה כה מאוחרת, כי אז כמעט ולא תספיקו לבקר בשני האיים. מומלץ להקדים ככל האפשר כדי לא להיות לחוצים בזמן.

כדי להגיע לנקודת היציאה למעבורת לפסל החירות בפארק באטרי, אפשר להשתמש באטובוס או ברכבת התחתית (סאבווי). אם אתם מגיעים באוטובוס, יש לקחת את הקווים M1, M6 או M15 ל-South Ferry ולרדת בתחנה האחרונה. בסאבווי, אפשר לקחת את קן 1 ל-South Ferry ולרדת בתחנה האחרונה. מומלץ להיעזר באפלקציית המפות של גוגל.

טיפים והמלצות על ביקור בפסל החירות בניו יורק ממטיילים ישראלים שכבר ביקרו שם

  • "כמה שלא תראו את התמונות של הפסל באינטרנט ובמגזינים, שום דבר לא משתווה לרגע שבו אתם רואים בעיניים את הפסל המרשים הזה. לא להחמיץ!".
  • הטיפוס לכתר מתיש וקשה מאוד. במיוחד בימים החמים של הקיץ. אפשר בהחלט לוותר וגם לחסוך כמה דולרים על הדרך. השהות באי ליברטי מספיקה בהחלט.
  • "להגיע הכי מוקדם בבוקר. אלו השעות הרגועות ביותר מבחינת עומסים על המעבורת".
  • "כדאי מאוד לרכוש כרטיסים מראש, יצא לנו לראות אנשים שמחכים כשלוש שעות בתור בחום המטורף".
  • בשייט חזור מפסל החירות למנהטן, המעבורת עוצרת באליס איילנד. אין חובה לעצור שם אבל כדאי. מקום מרתק ומעניין ביותר"

עוד מידע על ניו יורק באתר "מטיילים בעולם"

כתבות נוספות בנושא שבטח יעניינו אותך

וכאן זה המקום להגיב ולשתף:

אישור
Notify of
0 comments
Inline Feedbacks
View all comments

אז מה היה לנו במדריך זה?

ברוכים הבאים לאתר "מטיילים בעולם"

כאן תמצאו את מדריכי התיירות הטובים והיעילים ביותר ברשת. בלי חפירות ובלי תוכן מיותר. רק מה שחשוב באמת!

מי אנחנו? ובכן, אתר "מטיילים בעולם" מורכב מצוות שלם של מטיילים וכותבים מנוסים ומקצועיים שהספיקו לבקר יחד במאות יעדים ואיזורים שונים ברחבי העולם והחליטו להעביר את הידע והנסיון שלהם, על גבי כתב באתר אחד ובצורה אחראית, מסודרת ומאורגנת.

חפשו באתר עכשיו

חפשו מלונות בכל רחבי העולם

Booking.com

אנחנו גם בפייסבוק