חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מצפה הכוכבים של גריניץ' בלונדון 2024 – כרטיסים, מחירים ומידע נוסף

מצפה הכוכבים של גריניץ' בלונדון - כרטיסים, מחירים ומידע נוסף

איפה כדאי לקנות כרטיסים למצפה הכוכבים המפורסם של גריניץ' בלונדון וכמה זה יעלה לכם? מה אפשר לעשות שם? ואילו טיפים והמלצות תוכלו לקחת מהמטיילים הישראלים שכבר ביקרו שם? קבלו את המדריך הטוב ביותר ברשת לביקור במקום שחוצה רשמית את כדור הארץ למזרח ומערב.

מצפה הכוכבים המלכותי של גריניץ' (Royal Observatory Greenwich) הוא אחד האטרקציות הידועות והפופולריות בלונדון (גם עבור משפחות עם ילדים) וידוע בעיקר בזכות "קו גריניץ'" המסמן את קו האורך 0 על הגלובוס ובזכות השעון המפורסם הקובע השעה הבינלאומית הרשמית (GMT).

המצפה ממוקם בפארק גריניץ' הממוקם בתוך העיירה המקסימה גריניץ' (Greenwich) הנמצאת בחלקה המזרחי של לונדון שמציעה גם אווירה רגועה ושלווה עם שוק נחמד ואטרקציות נוספות. רבים מהתיירים בוחרים להגיע לפארק ולמצפה הכוכבים, באמצעות שייט על נהר התמזה שיוצא מגשר ווסמינסיטר (סמוך לביג בן וללונדון איי) שעלותו כ-17 יורו.

אחד המבנים המרשימים בפארק גריניץ
אחד המבנים המרשימים בפארק גריניץ

מה אפשר לעשות במצפה הכוכבים של גריניץ'?

ובכן, עוד לפני שמגיעים למצפה עצמו, מומלץ לטייל קצת בגריניץ' פארק ובעיירה עצמה המציעה חוויה קצת רגועה יותר ממרכז לונדון. תוכלו לבקר בשוק גריניץ' שבו אפשר למצוא מגוון של דוכנים נחמדים, אמני רחוב ובתי קפה וגם לבקר ולראות מבנים חשובים בהיסטוריה הבריטית, ארמונות ומוזיאונים שונים כולל הספינה "קאטי סארק" שמשמשת כמוזיאון מרתק שרבים בוחרים לבקר גם בו.

מצפה הכוכבים של גריניץ' הוא כמובן האטרקציה המפורסמת ביותר בעיירה והוא מציע מגוון של פעילויות למבקרים. גולת הכותרת בביקור במוזיאון הוא קו גריניץ' החוצה את כדור הארץ למערב ומזרח, שעליו כל המבקרים נוהגים לעמוד ולהצטלם כשרגל אחת נמצאת על חלקו המזרחי של כדור הארץ, והרגל השנייה על החלק המערבי.

קו גריניץ
קו גריניץ שבמצפה – רגל אחת במזרח ואחת במערב. תמונה: Tatters פליקר CC

בנוסף, מציע המצפה – שמשמש למעשה כמוזיאון, ללמוד על המקום ולהבין כיצד הפך להיות הגורם הסמכותי לקביעת השעה הבינלאומית ומסביר גם בצורה ידידותית לנוער ולילדים על השעונים, על הזמן ונושאים קשורים ומעניינים. כמו כן, ניתן גם לראות את הטלסקופ הגדול של המצפה שעזר למדענים לפני כ-100 שנה בתגליות חשובות רבות.

אטרקציה נוספת במצפה היא "כדור הזמן" האדום היורד בכל יום בשעה 13:00 בצהריים. בעבר, הכדור היה מסמן את השעה הרשמית לכל התושבים שבאיזור.

כרטיסים למצפה הכוכבים בגריניץ' – מה המחירים ב-2024? ואיפה כדאי לקנות?

מחיר הכרטיסים למצפה הכוכבים של גריניץ' עומד על כ-23 יורו לאדם. ילדים מתחת גיל 4 פטורים מכרטיס ויכולים להיכנס בחינם. הדרך הפופולרית והנוחה ביותר לרכוש כרטיסים למצפה היא באמצעות הזמנה מראש באינטנרט. בצורה זו, חוסכים את התור בקופות של המקום ונכנסים ישירות למבנה לפי תאריך שנבחר מראש.

אתר "Tiqets" המעולה והפופולרי מאוד בקרב המטיילים הישראלים, מציע בעמוד הבא כרטיסים למצפה אותם ניתן להוריד ישירות לטלפון הנייד ללא צורך בהדפסת הכרטיסים. פשוט מציגים את הסמארטפון בכניסה ונכנסים ישירות למצפה. הכרטיס כולל כניסה למצפה ולאטרקציות הנמצאות בו אך לא כולל כניסה למוזיאון של הספינה קאטי סארק. ניתן לרכוש כרטיס משולב לספינה ולקאטי סארק בכ-30 יורו באמצעות העמוד הבא.

המלצה: אם אתם מתכוונים לבקר בהרבה אטרקציות בלונדון, כדאי לשקול לרכוש את הכרטיס "The London Pass" (לונדון פס) שעולה כ-124 יורו לאדם, וכולל כניסה חופשית למעל 80 אטרקציות ברחבי לונדון, כולל הידועות ביותר (מוזיאונים, אטרקציות וכד'). אם אתם מתכוונים לבקר בהרבה אטרקציות, הכרטיס הזה בהחלט משתלם.

בנוסף, הכרטיס כולל גם כניסה חופשית לאוטובוס התיירים "Hop-On Hop-Off" שייקח אתכם לכל האיזורים המרכזיים ולאטרקציות הידועות בלונדון. את רשימת כל האטרקציות הכלולות בכרטיס ומידע נוסף, תוכלו למצוא באתר הבא.

מצפה הכוכבים בגריניץ' – שעות פתיחה ודרכי הגעה

המוזיאון של המצפה פתוח בכל יום בשבוע בין השעות 10:00 בבוקר ועד 17:30 אחר הצהריים. כתובת המקום המדוייקת היא Blackheath Avenue, SE10 8XJ, London. ניתן להגיע בקלות למקום ע"י התחבורה הציבורית וגם באמצעות שיט שנחשב לדרך מומלצת ופופולרית מאוד להגיע למצפה.

אם אתם בוחרים להגיע בתחבורה הציבורית, יש לקחת את הרכבת DLR לתחנה של גריניץ' ומשם ללכת כעשר דקות עד רבע שעה הליכה ברגל.

טיפים והמלצות על מצפה הכוכבים של גריניץ' ממטיילים ישראלים שכבר ביקרו שם

  • "מוזיאון מעניין ומרתק שממוקם בתוך עיירה מקסימה עם המון אפשרויות ודברים לעשות. לא להחמיץ".
  • "המצפה ממוקם על ראש גבעה שממנה ניתן לקבל גם נוף מקסים ומשכר".
  • "מוזיאון מושלם לילדים ולנוער. הסברים קלים ומובנים על נושאים מעניינים ומרתקים".
  • "מומלץ לקחת את השייט לגריניץ' שיוצא מהביג בן וליהנות על הדרך מסיור מקסים של לונדון".

עוד מידע על לונדון באתר "מטיילים בעולם"

  • פנו לכם אחה"צ או ערב אחד וקפצו לאחד מהמיוזיקלס השווים בווסטאנד של לונדון. הנה מדריך ובו כל המידע העדכני על מחזות זמר בלונדון ב-2024. אילו מופעים רצים השנה? איפה קונים כרטיסים? ועוד מידע רב.
  • אל תחשבו על הזמנת מלון בעיר לפני שקראתם את המדריך השלם שלנו למציאת מלונות מומלצים בלונדון ב-2024. המידע המקיף והטוב ביותר שתמצאו ברשת.
  • בואו להכיר אטרקציות בלונדון שכל תייר חייב להכיר. כל המידע שצריך לדעת לרבות מחירים, כרטיסים, שעות פעילות, דרכי הגעה ועוד.
  • הסטודיו של הארי פוטר, טיול לסטונהנג', אחוזת דאונטון או טירת וינדזור. אפשר גם לצאת מלונדון ליום אחד ולהכיר אטרקציות מרתקות לכל המשפחה. בואו למצוא טיולים מחוץ ללונדון שנחשבים למומלצים ביותר!
  • אספנו לכם את הסיורים המומלצים ביותר בלונדון ב-2024. את המדריך הזה לא כדאי לפספס!

כתבות נוספות בנושא שבטח יעניינו אותך

וכאן זה המקום להגיב ולשתף:

אישור
Notify of
0 comments
Inline Feedbacks
View all comments

אז מה היה לנו במדריך זה?

ברוכים הבאים לאתר "מטיילים בעולם"

כאן תמצאו את מדריכי התיירות הטובים והיעילים ביותר ברשת. בלי חפירות ובלי תוכן מיותר. רק מה שחשוב באמת!

מי אנחנו? ובכן, אתר "מטיילים בעולם" מורכב מצוות שלם של מטיילים וכותבים מנוסים ומקצועיים שהספיקו לבקר יחד במאות יעדים ואיזורים שונים ברחבי העולם והחליטו להעביר את הידע והנסיון שלהם, על גבי כתב באתר אחד ובצורה אחראית, מסודרת ומאורגנת.

חפשו באתר עכשיו

חפשו מלונות בכל רחבי העולם

Booking.com

אנחנו גם בפייסבוק