חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מוזיאון הוותיקן 2024 – כרטיסים, מחירים, עקיפת התור ועוד טיפים

מוזיאון הוותיקן - כרטיסים, עקיפת התור והטיפים הכי חשובים!

מה אסור לפספס בביקור במוזיאון הוותיקן? מהי הדרך הטובה ביותר לרכוש כרטיסים למוזיאון ב-2024? איך תעקפו את התורים הארוכים בכניסה? כמה זה יעלה לכם? ומה זה כולל? ואילו טיפים יש למטיילים הישראלים שכבר ביקרו שם, לתת לכם? קבלו את המדריך הטוב ביותר ברשת למוזיאון הוותיקן הנחשב לאטרקציה הפופולרית ביותר ברומא.

עדכון למבקרי מוזיאון הוותיקן (2024): מטיילים רבים מדווחים על ביקושים גבוהים במיוחד למוזיאון הוותיקן ולשאר המתחמים שבאיזור. לכן, מומלץ מאוד להגיע מוכנים עם כרטיסים עוקפי תור (Skip the Line) שנקנו מראש באינטנרט. בצורה זו, אתם גם משריינים לעצמכם כרטיסים בתאריך ובשעה הנוחים לכם, וגם נהנים מכניסה מהירה ללא תורים. ניתן לרכוש כרטיסים כאלו באמצעות האתר הבא.

מוזיאון הוותיקן (Vatican Museums) הוא ללא ספק אחת האטרקציות הבולטות והפופולריות ביותר ברומא בכלל ובקריית הוותיקן בפרט. עשרות אלפי גולשים מכל רחבי העולם באתר טריפ אדווייזר, דירגו את מתחם המוזיאון במקום ה-3 מבין כל המקומות בוותיקן (בזיליקת פטרוס הקדוש והקפלה הסיסטינית, הן היחידות שלפניו).

יחד עם אטרקציות מפורסמות כמו הקלוסיאום, המדרגות הספרדיות, פיאצה נבונה ועוד, מוזיאון הוותיקן מושך אליו מיליוני תיירים מדי שנה המורכבים מנוצרים קתולים אדוקים ותיירים רגילים שמגיעים כדי להתפעל מהמבנה המרשים, מהאווירה הקסומה שבמקום ומיצירות האמנות הנחשבות ביותר בעולם.

מדובר באחד המקומות עם התורים הארוכים ביותר בעולם בקופות הכרטיסים (שעות של המתנה), אבל אפשר לרכוש כרטיסים מיוחדים עוקפי תור (Skip the Line) שיעשו לכם את החיים הרבה יותר קלים. כל הפרטים על כרטיסים אלו וכרטיסים אחרים, בהמשך מדריך זה.

מוזיאון הוותיקן - לא בדיוק "מוזיאון" אלא למעשה מתחם מוזיאונים גדול

אמנם מכנים אותו "מוזיאון הוותיקן", אך למעשה מדובר במתחם שלם של מוזיאונים רבים הנמצאים סמוך אחד לשני בתוך מתחם גדול יותר המכונה "קרית הוותיקן". במתחם תמצאו מוזיאונים וגלריות רבות וגם את ארמון האפיפיור המפורסם.

בין המוזיאונים והאיזורים שכלולים במתחם הגדול, ניתן לציין את מוזיאון פיו קלמנטינו, מוזיאון פיו קריסטיאנו, מוזיאון גרגוריאנו אטרוסקו, המוזיאון האתנוגרפי המסיונרי, מוזיאון קיאראמונטי, מוזיאון גרגוריאנו אג'יציו, חדרי רפאל, גלריית המפות, אוסף האמנות הדתית בת זמננו, גלריית הציורים המפורסמת Pinacoteca וכמובן הקפלה הסיסטינית המפורסמת.

הקפלה הסיסטינית - המוצג המפורסם ביותר במוזיאון הוותיקן

מבין המוצגים הרבים ומוקדי העניין השונים במוזיאון הוותיקן, ניתן לומר ללא ספק כי הקפלה הסיסטינית, היא הידועה והמוכרת ביותר בקרב התיירים הרבים. מדובר בכנסייה הממוקמת בתוך מתחם ארמון האפיפיור המעוטרת בציורי קיר מיוחדים (המכונים "פרסקו") שנוצרו ע"י גדולי אמני איטליה של המאה ה-15 וה-16.

הציור המפורסם ביותר בקפלה הסיסטינית ואולי אף האחראי הראשי לפרסומה הרב, הוא הציור המפורסם של מיכלאנג'לו "בריאת האדם", המציג את אלוהים כאדם מואנש עם זקן לבן וגלימה לבנה, שכמעט נוגע באדם המצויר עירום לגמרי. מלבד הציור המפורסם, ניתן למצוא בקפלה יצירות נוספות של מיכלאנג'לו שנוצרו במסגרת עבודתו "יום הדין האחרון" הכולל 314 דמויות, וכן, עבודות אמנות של אמנים נוספים מפורסמים כמו בוטיצ'לי ואחרים.

ציור בריאת האדם של מיכלאנג'לו על תקרת הקפלה הסיסניקית
ציור בריאת האדם של מיכלאנג'לו על תקרת הקפלה הסיסניקית

כרטיסים למוזיאון הוותיקן ב-2024 - מה המחירים?

מחיר הכרטיס הבסיסי ביותר למוזיאון הוותיקן, הכולל בתוכו גם כניסה לקפלה הסיסטינית, עומד נכון ל-2024 על כ-30 יורו למבוגר, וכ-18 יורו לילד בין הגילאים 6 עד 18. ניתן כמובן גם "לשדרג" את הכרטיס ולהוסיף אוזניות עם הדרכה, כניסה למתחם גני הוותיקן ועוד.

חשוב להבין, כי מוזיאון הוותיקן הוא אחד האטרקציות העמוסות ביותר ברומא והתורים בקופות הכרטיסים ארוכים עד בלתי נסבלים, ואם מצרפים לכך את השמש הקופחת, מדובר בחוויה לא נעימה של המתנה ארוכה של כשעתיים ואף יותר. לכן, הדרך המומלצת היא לרכוש כרטיסים עוקפי תור באמצעות האינטרנט. כיצד עושים זאת? המשיכו לקרוא.

אז איפה הכי כדאי לקנות כרטיסים למוזיאון הוותיקן ואיך עוקפים את התורים בקופות?

כדי לחסוך את החוויה הלא נעימה של עמידה כשעה וחצי בתור לקופות, הדרך הפופולרית והמקובלת ביותר כיום, היא לרכוש כרטיסים באמצעות האינטרנט לפי תאריך ושעה מדוייקים וכך גם לשריין לכם את הכרטיסים בתאריך ושעה נוחים, וגם להיכנס ישירות למקום ללא המתנה בתור לקופות.

אתר "Tiqets" המצוין והפופולרי מאוד בקרב המטיילים הישראלים למשל, מציע בעמוד הבא כרטיסים למוזיאון הוותיקן והקפלה הסיסטינית ללא המתנה בתור החל מ-30 יורו לאדם. לאחר שבוחרים תאריך ושעה רצויים ורוכשים את הכרטיסים באמצעות האתר, הכרטיסים מגיעים ישירות לטלפון הנייד באמצעות מייל, סמס או אפליקציה ואין צורך בהדפסת הכרטיסים. פשוט מגיעים לעמדת הכניסה עם הסמארטפון שלכם ופועלים על פי ההוראות.

טיפ: אם אין לכם בעיה להמתין שעות בתור, ואם זה מסתדר לכם עם לוח הזמנים, בכל יום ראשון האחרון בחודש, מוזיאון הוותיקן פתוח לכל המבקרים חינם וללא תשלום בין השעות 09:00 עד 14:00 בצהריים.

כרטיס לסיור מודרך רשמי למוזיאון הוותיקן, כרטיס לגני הוותיקן ועוד – סוגים נוספים של כרטיסים למוזיאון המפורסם

מלבד כרטיס הכניסה הבסיסי למוזיאון ולקפלה הסיסטינית, ישנם סוגים נוספים של כרטיסים למוזיאון הוותיקן כמו למשל הכרטיס הבא שעולה 43 יורו וכולל את הסיור המודרך הרשמי מטעם הוותיקן המציע כניסה לכל המתחמים וסיור של כשעתיים ממדריך מוסמך. זהו סיור פופולרי מאוד שמטיילים רבים בוחרים לקחת אותו.

ניתן גם לרכוש את הכרטיס הייחודי הבא ב-50 יורו המציע סיור בגני הוותיקן המרהיבים וכולל גם את הסיור הרשמי במוזיאון וכניסת פרימיום מהירה ללא תורים. תוכלו גם לבחור בטיול בגני הוותיקן באמצעות סיור באוטובוס מיוחד (פרטים נוספים תמצאו כאן). לאפשרויות נוספות, תוכלו למצוא את כל סוגי הכרטיסים בעמוד הזה.

בנוסף, ב-Tiqets מציעים גם שילובים של כרטיסים מוזלים למוזיאון הוותיקן יחד עם אטרקציות מומלצות נוספות ברומא כגון כרטיסים לוותיקן + כרטיסים לקולוסיאום המפורסם (בעמוד הבא), כרטיסים לוותיקן + טירת סנט אנג'לו (בעמוד הבא), כרטיסים לוותיקן + כניסה לתערוכת לאונרדו דה וינצ'י (בעמוד הבא) או כרטיסים לוותיקן + כרטיסים לאוטובוס התיירים שעובר בכל רומא (בעמוד הבא).

אתר נוסף מומלץ לרכישת כרטיסים דיגיטליים למוזיאון הותיקן הוא אתר "GetYourGuide" שמציע בעמוד הבא את כל סוגי הכרטיסים.

שריינו תאריכים למוזיאון הותיקן

המלצה: אם אתם מתכוונים לבקר בהרבה אטרקציות ברומא, כדאי לשקול לרכוש את הכרטיס "Roma Pass" (רומא פאס) שעולה 55 יורו, וכולל כניסה חופשית והנחות לאטרקציות רבות ברחבי רומא (כולל כניסה חופשית לקולוסיאום) בנוסף, הכרטיס מקנה גם כניסה חופשית לתחבורה הציבורית, אם אתם מתכוונים לבקר בהרבה אטרקציות ולטייל הרבה בעיר, הכרטיס בהחלט משתלם. פרטים נוספים, תוכלו למצוא בעמוד הבא.

איך מגיעים למוזיאון הוותיקן ומהן שעות הפעילות?

מוזיאון הוותיקן פתוח בכל השנה (למעט מועדים מיוחדים), בכל ימות השבוע למעט ימי ראשון בין השעות 09:00 בבוקר ועד 18:00 בערב (הכניסה האחרונה מתאפשרת עד השעה 16:00) מלבד ימי שישי בהם הוא פתוח עד השעה 22:30 בערב וימי שבת בהם הוא פתוח עד השעה 20:00 בערב.

מוזיאון הוותיקן ממוקם בקריית הוותיקן שהיא אחד המקומות המרכזיים ביותר ברומא ותוכלו להגיע בכל כלי תחבורה שתחפצו מכל נקודה ברומא. 

הגעה למוזיאון הוותיקן במטרו: יש לקחת את את קו A, ולרדת בתחנות S.Pietro-Musei Vaticani או Cipro ומשם יש ללכת כ-10 דקות הליכה.

הגעה למוזיאון הוותיקן בטראם (חשמלית): יש לקחת קו 19 ולרדת בתחנת Piazza del Risorgimentoץ משם יש כ-5 דקות הליכה.

הגעה למוזיאון הוותיקן באוטובוס: קו 49 מגיע ממש סמוך למתחם המזיאון וקווים נוספים כמו 32, 81, 982, 492, 990 עוצרים בתחנות סמוכות (Via Leone IV / Via degli Scipioni או Piazza del Risorgimento).

הגעה למוזיאון הוותיקן במונית: ישנה תחנת מוניות (Rank) מסודרת בכיכר המרכזית ממול המוזיאון.

טיפים והמלצות על מוזיאון הוותיקן ממטיילים ישראלים שכבר ביקרו שם

  • "מקום מהמם. המוזיאון הטוב בעולם! יצירות אומנות מופלאות ועתיקות ואווירה נפלאה. פנו לכם זמן רב כדי לטייל בכל המתחם כמו שצריך".
  • "תורים מטורפים בחוץ ומאוד חם ברוב הזמן. כדאי מאוד לקנות כרטיסים באינטרנט מראש ולעקוף את התור".
  • "פנו לכם לפחות שלוש שעות (במידה והייתם חכמים ורכשתם כרטיסים באינטרנט. במידה ולא, חמש שעות)".
  • "מומלץ לקחת הדרכה. אני גיליתי המון דברים שבחיים לא הייתי יודע אותם בלי ההדרכה. לא חובה עם מדריך אנושי. אפשרי גם אוזניות. לי זה עזר".
  • "הקפלה הסיסטינית זה משהו לא מהעולם הזה. לא לפספס. חלב רק שאסור לצלם".
  • "לא לפספס את גלריית המפות וחדרי רפאל. חוויה עצומה".
  • "חשוב להגיע בלבוש מתאים וצנוע. אחרת לא נותנים להיכנס לחלק מהמקומות".
  • "תור תור תור. לקנות רק כרטיס VIP מאתר tiqets, אחרת, אל תלכו לשם. חבל לכם על הזמן. דמיינו 3 מיליון מבקרים בשנה ועכשיו תדמיינו איך נראה בתור".
  • "מבחינתי אפשר לסכם את המוזיאון בשלושה מקומות לראות – הקפלה הסיסטינית, חדרי רפאל וחדרי המפות. על כל השאר, לא יהיה סוף העולם אם תוותרו".
  • "מומלץ לבקר גם בגנים הסמוכים (בתשלום נוסף). שווה ביותר".
מוזיאון וותיקן ברומא

מידע נוסף על רומא באתר "מטיילים בעולם"

  • הכנו לכם את המדריך המושלם למציאת מלונות מומלצים ברומא שזכו בביקורות הגולשים הטובות ביותר ברשת בכל הפרמטרים. מדריך חובה.
  • מטיילים עם ילדים ברומא? בואו לקרוא את המדריך המקיף ביותר ברשת שכתבנו באתר על רומא עם ילדים ב-2024.
  • בואו להכיר אטרקציות מומלצות ברומא שכל תייר חייב להכיר. כל המידע שצריך לדעת לרבות מחירים, כרטיסים, שעות פעילות, דרכי הגעה ועוד.
  • כדי להצליח באמת ליהנות מאינספור האפשרויות שמציעה רומא, כדאי מאוד להירשם לסיורים מאורגנים ברחבי העיר. הנה כמה סיורים ברומא שיעזרו לכם את להכיר את העיר מכיוונים שונים ומשונים.
  • לא רק בתוך רומא: אספנו לכם מבחר איכותי של טיולים יומיים מחוץ לרומא שיוסיפו הרבה ערך מוסף לחופשה שלכם.

כתבות נוספות בנושא שבטח יעניינו אותך

וכאן זה המקום להגיב ולשתף:

אישור
Notify of
4 comments
Inline Feedbacks
View all comments
ערן
5 years ago

תודה על המדריך. עוד לא הייתי במקום. אבל בכריסטמס הקרוב אני אהיה שם. השתמשתי tiqets. בהחלט ידידותי למשתמש.

שלומי
4 years ago

מקום מדהים! לעמוד במרכז הרחבה, היכן שהאפיפיור נוהג לנאום זאת פשוט חוויה שאי אפשר לתאר במילים. רק מי שהיה שם, יוכל להבין..

מצטרף כאן להמלצה להזמין כרטיסים מראש ולעקוף את התורים.. מזל שעשינו זאת. אחרת, היינו מותשים ומעוצבנים.

נועם
7 months ago

האם צריך להזמין כרטיסים מראש והאם זה עןלה כסף לבקר רק במתחם של הותיקן בלי המוזיאונים?

אז מה היה לנו במדריך זה?

ברוכים הבאים לאתר "מטיילים בעולם"

כאן תמצאו את מדריכי התיירות הטובים והיעילים ביותר ברשת. בלי חפירות ובלי תוכן מיותר. רק מה שחשוב באמת!

מי אנחנו? ובכן, אתר "מטיילים בעולם" מורכב מצוות שלם של מטיילים וכותבים מנוסים ומקצועיים שהספיקו לבקר יחד במאות יעדים ואיזורים שונים ברחבי העולם והחליטו להעביר את הידע והנסיון שלהם, על גבי כתב באתר אחד ובצורה אחראית, מסודרת ומאורגנת.

חפשו באתר עכשיו

חפשו מלונות בכל רחבי העולם

Booking.com

אנחנו גם בפייסבוק