חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הרובע היהודי באמסטרדם – המדריך השלם לביקור בכל האתרים החשובים!

הרובע היהודי באמסטרדם – המדריך השלם לביקור בכל האתרים החשובים!

הרובע היהודי באמסטרדם נחשב לאיזור "חובה" לכל מטייל ישראלי באמסטרדם ומציע לא מעט אתרים לראות ולהתרשם. אז מה רואים? איך נכנסים? מה המחירים? וכל מה שצריך לדעת, במדריך הבא שהכנו לכם.

אחד האיזורים הפופולריים ביותר בקרב המטיילים הישראלים באמסטרדם, הוא איזור הרובע היהודי (Jewish Cultural Quarter) שכולל בתוכו כמה מונומנטים הנחשבים ל-Must See עבור כל תייר ישראלי שמטייל באמסטרדם, ביניהם כמה בתי כנסת מרהיבים ומוזיאונים מרתקים.

הרובע היהודי באמסטרדם ממוקם ממש בליבו של מרכז העניינים בעיר, סמוך למוזיאון ארמיטאז', מוזיאון בית רמברנדט ואטרקציות רבות נוספות, כך שסביר מאוד להניח שתגיעו לאיזור בכל מקרה במהלך טיול סטנדרטי במרכז העיר.

כדאי לדעת: בתי הכנסת והמוזיאונים שמומלץ מאוד לבקר בהם, עמוסים בתיירים בעונות התיירות וכדאי להגיע מצויידים בכרטיסים שנקנו מראש באינטרנט, כדי לשריין לעצמכם כרטיסים פנויים בתאריך המבוקש וכדי לחסוך תורים בקופות הכרטיסים. פרטים נוספים, בהמשך מדריך זה.

אז מה אפשר לראות ולעשות ברובע היהודי באמסטרדם?

ובכן, ישנם כמה מונומנטים ברובע היהודי של אמסטרדם שנחשבים לאתרי חובה לביקור – אלו הם המוזיאון להיסטוריה יהודית (Jewish Historical Museum), בית הכנסת הפורטוגזי (Portuguese Synagogue of Amsterdam), מוזיאון הילדים שהוא למעשה חלק מהמוזיאון להיסטוריה יהודית (Children's Museum) ואתר הזיכרון לקורבנות הנאצים שנקרא גם "הולנדסה סכאובורך" (Hollandsche Schouwburg).

המוזיאון להיסטוריה יהודית ובית הכנסת הפורטוגזי נחשבים למבוקשים ולחשובים ביותר ברובע היהודי והם גם הפופולריים ביותר בקרב המטיילים הישראלים. המוזיאון נחשב לייחודי במינו בזכות אוסף החפצים המיוחדים שנמצאים שם הכולל יצירות יודאייקה, ציורים של אמנים יהודים ועוד, שממחישים בצורה נפלאה את ההיסטוריה הייחודית של היהודים באמסטרדם.

בית הכנסת הפורטוגזי באמסטרדם

גם בית הכנסת הפורטוגזי נחשב למבנה מרהיב ועוצר נשימה שזכה לשבחים רבים מהמטיילים הישראלים. מדובר בבית כנסת ששירת את קהילת יוצאי פורטוגל וספרד שחיו בהולנד במשך למעלה מ-300 שנה. בכניסה לבית הכנסת, מקבלים המבקרים גם אוזניות עם הסברים בעברית המלווים את הסיור במקום.

הכניסה לשני מקומות אלו היא בתשלום ונדרשת רכישת כרטיסים עבור כל אחד ממקומות אלו (ישנם גם כרטיסי "קומבו" המשלבים בכרטיס אחד כניסה לכל האתרים החשובים ברובע. פרטים נוספים, מיד).

איפה קונים כרטיסים לכל האתרים ברובע היהודי באמסטרדם ומה המחירים ב-2024?

הכניסה לבית הכנסת הפורטוגזי ולמוזיאון להיסטוריה יהודית באמסטרדם היא בתשלום כאשר מחיר הכרטיסים לכל אתר הוא 17 יורו לאדם, אך מה שמרבית המטיילים בוחרים לעשות, הוא לרכוש כרטיס קומבו מיוחד שמציע כניסה לשני המקומות ביחד ב-17 יורו לאדם.

את הכרטיס הזה ואת שאר סוגי הכרטיסים מומלץ לרכוש מראש באינטרנט כדי לשריין תאריך ושעה וכדי לחסוך זמן בעמידה בתור לקופות. אתר הכרטיסים המצוין "Tiqets" הנחשב לאחד הפופולריים ביותר בקרב התיירים הישראלים, מציע בעמוד הבא את כל סוגי הכרטיסים לאתרים שברובע היהודי באמסטרדם.

שימו לב: הכרטיסים כוללים גם כניסה למוזיאון הילדים ולאתר הזיכרון לקורבנות הנאצים. ניתן גם להזמין סיור מודרך לרובע היהודי באמסטרדם מאתרים ידועים כמו למשל אתר "Get your Guide" שמציע בעמוד הבא מגוון סיורים ייחודיים הכוללים גם ביקור בבית אנה פרנק ובמקומות נוספים באיזור.

שריינו כרטיסים לסיור ברובע

דרכי הגעה ושעות פעילות

כאמור, הרובע היהודי שוכן בלב אמסטרדם וקל מאוד להגיע אליו במהלך כל טיול קלאסי בעיר. המרחק לרובע מהתחנה המרכזית של אמסטרדם הוא כרבע שעה הליכה בלבד, כך שניתן להגיע בקלות לחתנה המרכזית באמצעות התחבורה הציבורית של אמסטרדם, ומשם להמשיך ברגל להליכה קלילה.

מומלץ להשתמש באפליקציית המפות של גוגל שתיקח אתכם עד למקום כולל שימוש בתחבורה. המוזיאון ובית הכנסת פתוחים למבקרים מדי יום (למעט בימים מיוחדים) בין השעות 11:00 בבוקר ועד 17:00. שימו לב: השעות עשויות להשתנות.

טיפים והמלצות על ביקור ברובע היהודי באמסטרדם ממטיילים ישראלים שכבר ביקרו שם

  • "אתרים מרתקים לביקור וחובה עבור כל תייר ישראלי. מרתק להכיר ולחוש מקרוב את ההיסטוריה היהודית בהולנד ובאמסטרדם".
  • "קנו כרטיסים מראש (17 יורו) וחיסכו לכם את התורים. לא לשכוח לקחת את האוזניות בכניסה שמציגות הסברים בשפה העברית".

עוד מידע על אמסטרדם באתר "מטיילים בעולם"

  • כבר הזמנתם מלון? בואו לקרוא את המדריך הטוב ביותר שתמצאו ברשת ובו תוכלו לקרוא על מלונות מומלצים באמסטרדם לשנת 2024. כל האיזורים, המחירים, הביקורות וכו'. מדריך חובה!
  • אספנו לכם אטרקציות באמסטרדם שנחשבות לטובות ולמומלצות ביותר בעיר. מהן האטרקציות הפופולריות ביותר? מה המחירים? איך עוקפים את התורים? ואיפה קונים כרטיסים? בקיצור, לא לפספס!
  • מטיילים עם ילדים באמסטרדם? בואו לקרוא את המדריך המקיף ביותר ברשת שכתבנו באתר על אמסטרדם עם ילדים.
  • לא רק אמסטרדם: אספנו לכם טיולים מחוץ לאמסטרדם מומלצים ופופולריים של חברות הטיולים הטובות ביותר. הכינו את המצלמות!
  • קראו את המדריך המושלם שהכנו על תחבורה באמסטרדם. כל המידע על כל סוגי התחבורה הציבורית – אוטובוסים, רכבות, אופניים ועוד.
  • הכנו לכם מדריך להתמצאות בשדה התעופה של אמסטרדם "סכיפהול". דרכי הגעה, הסעות, מחירים, מלונות מומלצים ועוד. שווה קריאה.
  • ריכזנו לכם רשימה מובחרת של סיורים וטיולים באמסטרדם מומלצים שיכירו לכם את העיר יותר טוב מכולם. שווה בדיקה!

כתבות נוספות בנושא שבטח יעניינו אותך

וכאן זה המקום להגיב ולשתף:

אישור
Notify of
0 comments
Inline Feedbacks
View all comments

אז מה היה לנו במדריך זה?

ברוכים הבאים לאתר "מטיילים בעולם"

כאן תמצאו את מדריכי התיירות הטובים והיעילים ביותר ברשת. בלי חפירות ובלי תוכן מיותר. רק מה שחשוב באמת!

מי אנחנו? ובכן, אתר "מטיילים בעולם" מורכב מצוות שלם של מטיילים וכותבים מנוסים ומקצועיים שהספיקו לבקר יחד במאות יעדים ואיזורים שונים ברחבי העולם והחליטו להעביר את הידע והנסיון שלהם, על גבי כתב באתר אחד ובצורה אחראית, מסודרת ומאורגנת.

חפשו באתר עכשיו

חפשו מלונות בכל רחבי העולם

Booking.com

אנחנו גם בפייסבוק