חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיול לאיים מוראנו, בוראנו וטורצ'לו בונציה 2024 – המדריך השלם!

טיול לאיים מוראנו, בוראנו וטורצ'לו בונציה - המדריך השלם!

אסור להגיע לטיול בונציה מבלי להקדיש לפחות חצי יום לביקור בשלושת האיים הסמוכים מוראנו, בוראנו וטורצ'לו. במה בדיוק מדובר? איך מגיעים לשם? וכמה זה עולה? אתר "מטייילים בעולם" עם מדריך מקיף לביקור באיים הסמוכים לונציה ב-2024.

תיירים רבים המגיעים לטיול בונציה שבאיטליה כולל מטיילים רבים מישראל, בוחרים גם לקפוץ לביקור בשני איים סמוכים נהדרים ומעניינים מאוד מבחינה תיירותית. אלו הם האיים מוראנו (Murano) ובוראנו (Borano). מדובר באיים ציוריים וייחודיים שמציעים הרבה מאוד עניין ואטרקציות לתיירים הרבים הפוקדים אותם.

איים אלו מרוחקים מרחק קצר מונציה וכדי להגיע לשם יש לקחת שייט של 10 עד 30 דקות היוצא מכיכר סן מרקו המרכזית (שם נמצא ארמון הדוג'ה המפורסם) או מהתחנה המרכזית של ונציה (Santa Lucia Railway Station). ניתן להגיע לכל אי בנפרד, אך רוב התיירים מחברים את שני האיים בטיול מודרך ומסודר העולה כ-25 יורו ונמשך כ-4 עד 5 שעות, כשהוא כולל את השייט והדרכה.

כך למשל, באתר "Tiqets" המצוין והפופולרי ביותר בקרב המטיילים הישראלים, מציעים בעמוד הבא כרטיס משולב למוראנו ולבוראנו ב-25 יורו בלבד כשהכרטיס כולל שייט, הדרכה (על הסירה בלבד) ועוד כמה פעילויות באי מוראנו. כמו כן, האתר מציע גם כרטיסים לטיול מודרך נוסף שעולה 30 יורו, וכולל בנוסף לשני האיים האלו, גם ביקור באי טורצ'לו המקסים (Torcello) עליו נרחיב בהמשך עמוד זה.

כמו כן, ב-Tiqets מציעים גם כרטיסים משולבים בהנחה לאטרקציות נוספות בונציה כמו למשל סיור באיים + כרטיסים לארמון הדוג'ה (בעמוד הבא), סיור באיים + בזיליקת סנט מרקו (בעמוד הבא) ואפשרויות נוספות…

האי מוראנו: אי קטן שכולו זכוכית – מה אפשר לעשות ולראות שם?

האי מוראנו (Murano) ידוע לרוב בכינוי "אי הזכוכית". שמו נובע מתעשיית הזכוכית הגדולה והידועה שפועלת בו, שהפכה למותג ידוע בכל העולם. בתקופות מסויימות בהיסטוריה, תעשיית הזכוכית במוראנו הייתה אף הגדולה בכל אירופה.

האי מוראנו ליד ונציה
האי מוראנו ליד ונציה. צילום: Aqwis לפי רישיון CC

האיזור התיירותי ביותר באי הוא Fundamenta dei Vetrai בו מרוכזים בעלי המלאכה והחנויות השונות וניתן לעבור ביניהם ולהתבונן באמנים מייצרים את עבודותיהם ואף לרכוש מהם את המוצרים. מומלץ גם לבקר במוזיאון הזכוכית (Museo Vetrario) המרתק, בו ניתן לראות את כל שלבי ייצור הזכוכית מהחלק הגולמי ועד לתוצאה הסופית.

האי בוראנו – מה אפשר לעשות ולראות שם?

לא רחוק ממוראנו, ממוקם לו אי מיוחד ומרתק נוסף הנקרא בוראנו (Borano) והוא ידוע בעיקר בזכות הבתים הצבעונים והייחודיים השוכנים בדומה לונציה, בין תעלות הנהר. הצורה והמראה של בוראנו אינה שגרתית ובטיול באי, תרגישו אולי שאתם מסתובבים בסט צילומים צבעוני ומיוחד.

הבתים הצבעונים של האי בוראנו
הבתים הצבעונים של האי בוראנו

בוראנו ידוע בתחום התחרה ותוכלו להסתובב במוזיאון התחרה ולצפות שם בנשים טוות וסתם להסתובב בתי הדייגים הצבעוניים והמקסימים האלו או לשבת על כוס קפה באחד מבתי הקפה באי.

טורצ'לו – עוד אי מרתק ששווה לבקר בו!

לצד שני האיים היותר פופולריים מוראנו ובוראנו, גם האי טורצ'לו (Torcello) הוא מקום שרבים מהמטיילים בוחרים לשלב אותו בטיול עם שני האיים האחרים וישנם גם טיולים מודרכים המשלבים את כל השלושה בטיול אחד.

כנסיית סנטה מריה אסונטה באי טורצ'לו
כנסיית סנטה מריה אסונטה באי טורצ'לו. צילום:Necrothesp לפי רשיון CC

טורצ'לו הוא אי קטנטן שמתגוררים בו כיום רק כמה עשרות בודדות של תושבים. האי מפורסם מאוד בזכות הסופר המפורסם ארנסט המינגווי ששהה בעבר באי וכתב שם את ספרו "מעבר לנהר ואל תוך היער". מומלץ גם לקפוץ לכנסיית סנטה מריה אסונטה שבה נמצא פסיפס מרשים ומאוד מפורסם.

כתבות נוספות בנושא שבטח יעניינו אותך

וכאן זה המקום להגיב ולשתף:

אישור
Notify of
0 comments
Inline Feedbacks
View all comments

אז מה היה לנו במדריך זה?

ברוכים הבאים לאתר "מטיילים בעולם"

כאן תמצאו את מדריכי התיירות הטובים והיעילים ביותר ברשת. בלי חפירות ובלי תוכן מיותר. רק מה שחשוב באמת!

מי אנחנו? ובכן, אתר "מטיילים בעולם" מורכב מצוות שלם של מטיילים וכותבים מנוסים ומקצועיים שהספיקו לבקר יחד במאות יעדים ואיזורים שונים ברחבי העולם והחליטו להעביר את הידע והנסיון שלהם, על גבי כתב באתר אחד ובצורה אחראית, מסודרת ומאורגנת.

חפשו באתר עכשיו

חפשו מלונות בכל רחבי העולם

Booking.com

אנחנו גם בפייסבוק