חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פומפיי המדריך השלם 2024 – כל מה שצריך לדעת לפני טיול לפומפיי!

פומפיי המדריך השלם - כל מה שצריך לדעת לפני טיול לפומפיי!

כמה יעלו לכם כרטיסים לאתר הארכיאולוגי של פומפיי ב-2024? איך תוכלו לעקוף את התורים הארוכים בכניסה? מה אפשר לראות שם? איך מגיעים לאתר ומהן האפשרויות העומדות לרשותכם? ואילו טיפים והמלצות העניקו למקום המטיילים הישראלים הרבים שכבר ביקרו שם? קבלו את המדריך הטוב ביותר ברשת לביקור בעיר המרתקת פומפיי.

פומפיי (Pompeii) היא אחת הערים המרתקות ביותר בהיסטוריה כשהיא למעשה נכחדה כולה יחד עם עיר נוספת בשם הרקולנאום, בהתפרצות ענקית של הר הגעש האימתני וזוב. כיום, החורבות של העיר, הם אתר ארכיאולוגי ותיירותי מרתק ומדהים שנקרא ה"פארק הארכיאולוגי של פומפיי" (Pompeii Archaeological Park), והוא בין האטרקציות התיירותיות והפופולריות ביותר באיטליה בפרט ובעולם כולו בכלל.

אל פומפיי מגיעים בדרך כלל מהעיר נאפולי הנמצאת כ-40 דקות נסיעה משם. גם הנסיעה מרומא לפומפיי אינה רחוקה עד כדי כך וניתן לעשות אותה בכשעתיים וחצי. כך או כך, ביקור בפומפיי הוא בהחלט שווה את ההשקעה והוא מספק חווייה תיירותית ממדרגה ראשונה ורבים המטיילים הישראלים שבוחרים להשקיע ולהגיע לביקור באתר כדי לצפות בעתיקות ובחורבות, ובדמויות בצורה האמיתית והמוחשית של תושבי העיר שנספו בהתפרצות.

רוב המטיילים בוחרים להקדיש יום אחד שלם לפומפיי, אך יש מהדרין הבוחרים להקדיש למקום אפילו יומיים. על פי רוב הביקורות ברשת, מאוד לא מומלץ לטייל באתר הארכיאולוגי של פומפיי ללא מדריך מקומי, וללא אחד כזה, יהיה לכם קשה לקבל את החוויה במלואה. ישנם גם אתרים המציעים חבילה שלמה הכוללת נסיעה מנאפולי או רומא כולל כניסה לאתר והדרכה מקצועית (פרטים נוספים, בהמשך).

הכניסה לאתר הארכיאולוגי של פומפיי ושל הרקולנאום, היא בתשלום ויש לרכוש כרטיסים כדי להיכנס ולטייל באיזור. בעונות השיא של התיירות, ישנם תורים ארוכים בקופות הכרטיסים ומומלץ מאוד להצטייד בכרטיסים מראש באמצעות האינטרנט ואפילו לקנות כרטיסים עוקפי תור (Skip The Line) שיחסכו לכם זמן רב. נרחיב על כך, מיד בהמשך הכתבה.

טיול בפומפיי

מחיר כניסה לפומפיי – מהם מחירי הכרטיסים ואיפה הכי כדאי לקנות?

כאמור, הכניסה האתר הארכיאולוגי של פומפיי היא בתשלום ומחיר הכרטיסים עומד על 23 יורו לאדם. חשוב לדעת: זהו אחד העמוסים והפופולריים ביותר באיטליה, במיוחד בעונות השיא של התיירות והתורים בקופות הכרטיסים יכולים להימשך זמן רב ומיותר.

לכן, רוב המטיילים בוחרים לרכוש מראש ומבעוד מועד כרטיסים לפומפיי באמצעות האינטרנט שמציעים כניסה מיוחדת ממסלול מיוחד ללא המתנה בתור. ישנם אתרים שונים באינטרנט שמציעים כרטיסים כאלו. אחד המומלצים שבהם הוא אתר "Tiqets" המצוין והפופולרי מאוד בקרב המטיילים הישראלים שמציע בעמוד הבא כרטיסים לא תור לפומפיי.

היתרון ברכישה מאתר זה היא האופציה לקבל את הכרטיסים ישירות לטלפון הנייד שלכם באמצעות מייל או סמס וללא הצורך בהדפסת הכרטיסים. פשוט מציגים את הסמארטפון שלכם עם הכרטיס בכניסה למתחם (בשער הכניסה הראשי בלבד – Porta Marina Superiore) ולהיכנס במסלול המיוחד ללא תור (skip-the-line lane).

כמו כן, ישנם כמה סוגים שונים של כרטיסים שונים שהאתר מציע. למשל כרטיס הכולל הדרכה עם מדריך מקומי מקצועי (מומלץ מאוד) וסוגים נוספים של כרטיסים המשלבים כניסה משותפת לאטרקציות נוספות באיזור. חלק מהכרטיסים ניתנים גם לביטול חינם במקרה של ביטול. אפשר לראות את כל סוגי הכרטיסים השונים בעמוד אחד מרוכז כאן.

אתר נוסף ומצוין שמציע את כל סוגי הכרטיסים לפומפיי הוא אתר "Get Your Guide". תוכלו למצוא את כל הסוגים בעמוד הבא.

טיפ: אם אתם מגיעים לפומפיי מנאפולי, תוכלו להזמין סיור מאורגן ומסודר הכולל נסיעה באוטובוס פרטי ומסודר מנאפולי וחזרה וכרטיס כניסה לפומפיי וסה"כ טיול של כ-6 שעות. גם אתם מגיעים מרומא לפומפיי, תוכלו להזמין סיור דומה היוצא וחוזר לרומא ונמשך כ-10 עד 11 שעות סה"כ.

מה אפשר לראות ולעשות בפומפיי ובהרקולנאום?

המתחם של האתר הארכיאולוגי של פומפיי הוא עצום בגודלו ואלא אם כן את ארכיאולוגים במקצועכם, סביר להניח שלא תבקרו בכל נקודה באיזור. אפילו אם תבלו שם יום שלם. לכן, כדאי לרכז את הביקור במתחמים החשובים והמרכזיים שם. הכניסה הראשית לאתר היא דרך שער הנקרא פורטה מרינה (Porta Marina Superiore) והיציאה היא דרך שער סטאביה (Porta Stabia).

נקודות העניין המרכזיות במתחם, הם הפורום שברחבה המרכזית שלו, ניתן להתרשם מליבה הפועם של העיר ההיסטורית עם חנויות, מקדשים, בתי מלאכה וכד'. לא רחוק משם, נמצא האמפיתיאטרון של פומפיי שנחשב לאחד המרשימים ביותר בעולם מבחינה הנדסית.

עוד נקודה פופולרית במתחם היא אמת המים המרשימה של העיר שהצליחה לספק מים ל-25 מזרקות שונות, מרחצאות וגם עבור בתים פרטיים. גם מקדש אפולו הוא מונומנט מרכזי בעתיקות העיר כשהוא קיים עוד לפני העידן הרומי מהמאה ה-6 לפני הספירה. בין השבילים, תוכלו לראות פסלים עם דמויות של אנשים אמיתיים שחיו בפומפיי בזמן ההתפרצות ושוחזרו בשיטה ארכיאולוגית מיוחדת.

פומפיי

עוד כדאי לראות במקום את בית פאן (Casa del Fauno) שהיה ביתו של איש חשוב ממעמד גבוה ככל הנראה בפומפיי, כשהוא מוקף בפסלים של פאן – דמות של חצי תיש וחצי אדם, רחוב אבונדאנצה שהיה רחוב ראשי בעיר, בית הבושת ומרחצאות סטביאנוס.

אם אתם לא מסתפקים בפומפיי, תוכלו לקפוץ גם לעיר ההיסטורית הרקולנאום או הרקולניום (Herculaneum) הנמצאת מרחק של כ-20 דקות נסיעה מפומפיי. האתר הארכיאולוגי של הרקולנאום קטן בהרבה מזה של פומפיי אך נשמר בצורה טובה יותר ולכן גם הוא בהחלט שווה את הביקור.

גם הרקולנאום מציעה רחובות ופורום בסגנון הרומי הידוע עם חנויות שונות ובתי מסחר אך האטרקציה המרכזית במתחם היא ללא ספק וילה פאפירי שהתגלתה ונפתחה לקהל הרחב לפני כ-15 שנה ובה מצאו כ-2000 מגילות ובהן בין היתר כתבים מקוריים של פילוסופיים יוונים כמו אפיקורס ואחרים.

המלצה: ישנם אתרי תיירות המציעים כרטיס משולב המציע כניסה ועקיפת התורים לשני האתרים יחד (פומפיי והרקלונאום) במחיר אחד. באתר "Tiqets" מציעים בעמוד הבא כרטיס כזה.

דרכי הגעה

האתר הארכיאולוגי של פומפיי ממוקם בדרום איטליה במרחק של כ-40 דקות נסיעה מהעיר נאפולי ולא רחוק מהעיר סלרנו. ניתן להגיע לשם באמצעות רכבת, אוטובוס וכמובן עם רכב פרטי.

להגיע לפומפיי ברכבת: אפשר לקחת את הרכבת Circumvesuviana Napoli-Sorrento ולרדת בתחנת Pompei Villa dei Misteri, או את הרכבת Circumvesuviana Napoli-Poggiomarino ולרדת בתחנת Pompei Santuario, או את הרכבת Train FS Napoli-Salerno ולרדת בתחנת Pompei. תוכלו למצוא את לוחות הזמנים של הרכבת בעמוד הבא.

שימו לב: אם אתם רוכשים כרטיסים עוקפי תור לפומפיי, יש לרדת בתחנה הקרובה ביותר לכניסה שנקראת פורטה מרינה (Porta Marina) שם נמצא המסלול המיוחד לכניסה מהירה ללא תור.

להגיע לפומפיי באוטובוס: ניתן לקחת את האוטובוס SITA מנאפולי וסלרנו או את האוטובוס BUSITALIA Campania n. 4 מסלרנו או את האוטובוס BUSITALIA Campania n. 50 express coach מהעיר סלרנו.

להגיע לפומפיי ברכב פרטי: יש להגיע לכביש Motorway A3 Napoli-Salerno ולצאת ביציאה Pompeii ovest.

הגעה לפומפיי בטיול יומי בהסעה פרטית מסודרת מנאפולי או מרומא – דרך פופולרית מאוד בקרב מטיילים רבים היא להגיע באמצעות טיול יומי לפומפיי (הלוך חזור) עם הסעה פרטית מאורגנת מרומא או מנאפולי שכבר כוללת את הכרטיסים לאתר ועושה חיים קלים מבלי הצורך להסתבך בתכנונים ובהתעסקות ברכישת כרטיסים לאתר ולתחבורה הציבורית. תוכלו למצוא טיול יומי מרומא לפומפיי בעמוד הזה או טיול יומי מנאפולי לפומפיי בעמוד הבא.

מומלץ מאוד להשתמש באפליקציית המפות של גוגל שתציע לכם את כל האפשרויות הטובות והיעילות ביותר להגעה לשם.

שעות פעילות

שעות הפתיחה לאתר הארכיאולוגי בפומפיי הן בימי חול (שני עד שישי) החל מהשעה 09:00 ובימי שבת וראשון החל מ-08:30 בבוקר. שעות הסגירה משתנות בהתאם לעונה בשנה. בתקופת החורף (נובמבר עד מרץ) האתר נסגר למבקרים בשעה 15:30 ובעונת הקיץ (אפריל עד אוקטובר), האתר נסגר בשעה 18:00 בערב.

טיפים והמלצות ממטיילים ישראלים שכבר ביקרו בפופמיי

  • "מקום מדהים. למרות שזה קצת מרגיש כמו מקום מדעי ארכיאולוגי, האווירה במקום מחשמלת. בהחלט שווה ביקור".
  • "מומלץ מאוד להיעזר במדריך מקצועי. אפשר להזמין מראש ואפשר להשתמש באחד המדריכים שקופצים עליכם כבר בכניסה. לפי מה שהבנתי, אלו פחות מקצועיים".
  • "כדאי להגיע הכי מוקדם שאפשר בבוקר כי בצהריים נורא חם שם ואין הרבה צל".
  • "חבל שאין שם יותר שילוט ברור באנגלית, אבל ככה זה רוב האתרים התיירותיים באיטליה".
  • "לא לשכוח כובע נגד השמש והרבה מאוד מים".
  • "כדאי להזמין כרטיסים מראש ולעקוף את התור בקופת הכרטיסים".
  • "בכניסה יש כאלו שמנסים למכור לכם חוברות עם מידע כאילו הם חלק מהאתר הרשמי. אלו לא חוברות רשמיות".
  • "מומלץ מאוד להגיע גם להרקולנאום ולבקר בוילה פאפירי".

כתבות נוספות בנושא שבטח יעניינו אותך

וכאן זה המקום להגיב ולשתף:

אישור
Notify of
0 comments
Inline Feedbacks
View all comments

אז מה היה לנו במדריך זה?

ברוכים הבאים לאתר "מטיילים בעולם"

כאן תמצאו את מדריכי התיירות הטובים והיעילים ביותר ברשת. בלי חפירות ובלי תוכן מיותר. רק מה שחשוב באמת!

מי אנחנו? ובכן, אתר "מטיילים בעולם" מורכב מצוות שלם של מטיילים וכותבים מנוסים ומקצועיים שהספיקו לבקר יחד במאות יעדים ואיזורים שונים ברחבי העולם והחליטו להעביר את הידע והנסיון שלהם, על גבי כתב באתר אחד ובצורה אחראית, מסודרת ומאורגנת.

חפשו באתר עכשיו

חפשו מלונות בכל רחבי העולם

Booking.com

אנחנו גם בפייסבוק