חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הדואומו של פירנצה – המדריך השלם לביקור בקתדרלת פירנצה ב-2024!

הדואומו של פירנצה - המדריך השלם לביקור בקתדרלת פירנצה!

איך אפשר להיכנס לדואומו של פירנצה מבלי להמתין בתורים הארוכים והמתישים? מה עוד אפשר לראות ולעשות שם? כמה עולים כרטיסים למבנים השונים שבמתחם? ומה חשבו על המקום המטיילים הישראלים הרבים שביקרו בו? קבלו את המדריך המקיף והטוב ביותר ברשת לביקור בדואומו המרשים של פירנצה ב-2024.

הדואומו של פירנצה או בשמה הרשמי קתדרלת סנטה מריה דל פיורה (Santa Maria del Fiore) היא המונומנט המפורסם והמזוהה ביותר בפירנצה ואי אפשר להחמיץ את המראה המרשים של המבנה עם הכיפה המפוארת והענקית שמעליו אותה ניתן לראות כמעט מכל מקום בעיר. זוהי גם אחת הקתדרלות הגדולות ביותר בעולם.

לא תמצאו תייר בפירנצה שלא עובר בדואומו המפורסם של פירנצה, ויחד עם אטרקציות מפורסמות בעיר כמו גלריית אופיצי וגלריית האקדמיה, זהו בהחלט יעד תיירותי שאסור להחמיץ. גולשי אתר טריפ אדווייזר דירגו את הדואומו במקום ה-5 מבין כל האטרקציות בפירנצה וזהו גם אחד היעדים הפופולריים ביותר בקרב המטיילים הישראלים בפירנצה.

זהו מבנה מרשים ועוצמתי שמרתק את המבקרים בו הן מבחוץ, בעיקר בזכות הכיפה המפוארת שלו אותה בנה האדריכל האיטלקי פיליפו ברונלסקי במאה ה-15, והן מבפנים, בזכות ציורי הקיר והפרסקאות המקסימות שקושטו בידי גדולי האמנים האיטלקים לאורך ההיסטוריה. מתחם הדואומו כולל גם כמה מבנים ידועים ומרתקים נוספים והם מגדל הפעמונים, הבפטיסטריום של יוחנן הקדוש, הקריפטה ומוזיאון הדואמו (Museo dell’Opera).

ניתן לרכוש כרטיס אחד הכולל כניסה לכל המבנים האלו אך כדאי לקחת בחשבון כי הדואומו בפירנצה הוא אחד האתרים העמוסים ביותר בעיר והכניסה אליו כרוכה בהמתנה ובתורים ארוכים ביותר. בהמשך מדריך זה, נציג לכם גם כמה טיפים חשובים שבעזרתם תוכלו לעקוף את כל התורים הארוכים, ולהיכנס מיידית לקתדרלת ללא המתנה בתור.

כרטיסים לדואומו בפירנצה – מהם סוגי הכרטיסים? מהם המחירים ב-2024? ואיך מדלגים על התור?

רבים מסתבכים (ובצדק) עם עודף המידע לגבי הכניסה לדואומו ורכישת כרטיסים למתחם. זה בהחלט קצת מבלבל ולכן ננסה להסביר כאן בצורה הברורה ביותר כדי שלא תסתבכו. ובכן, נתחיל מהסוף – הכניסה הבסיסית לקתדרלת דואמו היא חופשית ואין צורך ברכישת כרטיסים, אך לאטרקציות המרכזיות של הקתדלרה כגון מגדל הפעמונים, מוזיאון הדואומו, הקריפטה או לבפטיסטריום שנמצאים באותו המתחם,  תצטרכו לרכוש כרטיס משולב בעלות של כ-48 יורו לאדם שיאפשר לכם כניסה לכל המבנים האלו אלו בכרטיס אחד.

עד כאן ברור ומובן. אממה, זהו אחד המתחמים המבוקשים ביותר בפירנצה ומדובר בתורים ארוכים ביותר (בקיץ יכולים להגיע ללמעלה משעה המתנה). לכן, אם יש לכם סבלנות ואתם מעוניינים להיכנס רק לקתדרלה ולכיפה, תוכלו לעשות זאת בחינם בלי לשלם אגורה. אך אם לא בא לכם להמתין למעלה משעה בתורים בשמש, יש דרך לעקוף את כל התורים ולהיכנס מיידית בכניסה מיוחדת ללא המתנה.

הדרך לעקוף את התורים לדואומו של פירנצה היא באמצעות רכישת כרטיס לסיור מודרך בדואומו עם מדריך מקומי בשפה האנגלית. כרטיס זה, שעלותו היא כ-22 יורו לאדם, יאפשר לכם לקבוע תאריך ושעה שנוח לכם ולהזמין את הכרטיס מראש באינטנרט. המדריך יחכה לכם בנקודת מפגש מחוץ לדואומו, ומשם ייקח אתכם באמצעות כניסה מיוחדת ללא תור ישירות לדואומו ולכיפה המרהיבה, אליה תוכלו לטפס אם תרצו, ולצלם תמונות מהממות של הנוף של פירנצה העתיקה.

כרטיסים לדואומו בפירנצה
המראה המרהיב של הדואומו בפירנצה מרחוק בשעת השקיעה

זאת הדרך הטובה ביותר לעקוף את התורים הארוכים בדואומו ורבים מהמטיילים הישראלים בוחרים לעשות זאת. ישנם כמה אתרים שמציעים כרטיסים ללא תור לדואומו עם סיור מודרך כמו למשל אתר "Get your Guide" או אתר "Tiqets" הנחשב לפופולרי ביותר בקרב המטיילים הישראלים, מצוין שמציע בעמוד הבא כרטיסים לדואומו ללא תור ומציע גם לקבל את הכרטיסים ישירות לטלפון הנייד באמצעות סמס או מייל וללא הצורך בהדפסת הכרטיסים.

בסוף הסיור שנמשך כחצי שעה בלבד, תוכלו להיכנס ולבקר גם במוזיאון Misericordia הסמוך לקתדרלה ללא תוספת תשלום. הכרטיס גם ניתן לביטול בחינם עד ל-24 שעות לפני ההגעה.

ב-"Tiqets" מציעים גם את הכרטיס לשאר המבנים של המתחם (מגדל הפעמונים, מוזיאון הדואומו, הקריפטה או לבפטיסטריום) שאליהם נדרש לרכוש כרטיסים. ובעמוד הבא, תוכלו להזמין מראש וללא הצורך בהדפסה, את הכרטיס שיאפשר לכם להיכנס לכל המבנים המרשימים בביקור אחד.

מה אפשר לראות בדואומו של פירנצה ולאיפה כדאי להיכנס?

כאמור, הדואומו של פירנצה הוא מתחם גדול ומרשים המכיל בתוכו כמה אתרים שונים ומגוונים. האתר המבוקש ביותר במתחם הוא כמובן הקתדרלה עצמה עם כיפת הענק האדומה והמרהיבה. אם תיכנסו לתוך הקתדרלה, תוכלו למצוא שם וויטראז'ים וציורי קיר מרהיבים שנוצרו ע"י גדולי האמנים האיטלקים. אחת הפרסקאות הידועות ביותר בקתדרלה, היא היצירה "יום הדין" של האמן ג'ורג'ו וזארי (Giorgio Vasari’s Last Judgement).

איך עולים לכיפה של הדומו בפירנצה?

לאחר שתתרשמו מהרחבה הפנימית המרהיבה של הקתדרלה, תוכלו לבחור לעלות לכיפה הענקית ולחזות בנוף פנורמי מקסים של פירנצה, ולצלם כמובן כמה סלפים בלתי נשכחים. שימו לב: העלייה לכיפה כרוכה בטיפוס של 463 מדרגות (אין מעלית), אז כדאי לקחת זאת בחשבון, מי שישקיע בטיפוס, יזכה לקבל נוף מרהיב.

מגדל הפעמונים, מוזיאון הדואומו, הקריפטה והבפטיסטריום – מה עוד אפשר לראות בדואומו של פירנצה?

לאחר שתבקרו בקתדרלה ובכיפה, באפשרותכם לרכוש כרטיס שיאפשר לכם ביקור במבנים הנוספים שנחשבים מעניינים ומרתקים לא פחות מהדואומו.

מגדל הפעמונים – מגדל זה המכונה "קמפנילה די ג'וטו" הוא אופציה נוספת לטפס לגובה כדי לצפות בנוף המרהיב של פירנצה (נמוך מהכיפה של הדואומו רק ב-30 מטר). המגדל הוקם בשנת 1359 ע"י האדריכל האיטלקי ג'וטו די בונדונה. גם מגדל זה מכיל הרבה מאוד מדרגות (414) ללא מעלית.

הבפטיסריום – הבפטיסטריום של פירנצה הוא מבנה ידוע בעיר ואחד העתיקים שבה ורבים מהמטיילים בוחרים לבקר בו. תוכלו למצוא במקום פסיפסים נהדרים ולהרגיש את האווירה הנוצרית והקדושה של המקום.

הבפטיסריום בפירנצה
הבפטיסריום בפירנצה

הקריפטה – הקריפטה או בשמה המלא "קתדרלת סנטה רפרטה" (Crypt of Santa Reparata) הייתה הקתדרלה לפני שהקתדרלה הנוכחית קתדרלת סנטה מריה דל פיורה הוקמה ואותה אנו רואים היום. בכניסה למטה אל מתחם הקריפטה העתיקה, תוכלו לראות את הקירות המקוריים של הקריפטה, ציורי קיר, פסיפסים ועוד.

מזיאון הדואומו – ולסיום, לאחר שתבקרו בכל מבנים אלו, רצוי ומומלץ לבקר במוזיאון הדואומו הנקרא בשמו המלא " Museo dell'Opera del Duomo" וגם הוא נכלל בכרטיס המשולב שלכם, ובו תוכלו לראות וללמוד על כל ההיסטוריה המפוארת והמרתקת של הקתדרלה מבחינה אדריכלית, פוליטית, אמנותית והיסטורית.

דרכי הגעה

להגיע לדואומו של פירנצה היא המלאכה הקלה ביותר שתצטרכו לעשות בתור תיירים. זהו המקום המרכזי ביותר בעיר העתיקה של פירנצה ואי אפשר לפספס את המבנה מכל מקום בו תטיילו בעיר העתיקה. הכתובת המדוייקת של המקום בכל אופן, היא Piazza del Duomo, 50122 Firenze FI, איטליה.

שעות פעילות

שעות הפעילות לדואומו בפירנצה הן בימים שני, שלישי, רביעי ושישי בין השעות 10:00 בבוקר ועד 17:00 אחר הצהריים. בימי חמישי בין השעות 10:00 בבוקר ועד 15:30 (משתנה מדי חודש) ובימי שבת ובראשון בין השעות 13:30 ועד 16:45.

טיפים והמלצות על הדואומו של פירנצה ממטיילים ישראלים שכבר ביקרו שם

  • "לראות ולא להאמין. מבנה מרהיב ביופיו והיינו בהרבה מאוד קתדרלות באירופה. ללא ספק אחת המרשימות שראינו".
  • "כדאי להגיע גם בשעות הערב ולראות את המקום עם התאורה. מחזה מרהיב נוסף של הדואומו".
  • "להקדיש לפחות חצי יום לכל המתחם. מומלץ להיערך מראש ולהזמין כרטיסים לדואומו עם מדריך וכך לחסוך הרבה מאוד זמן בתורים בכניסה".
  • "לא קל לעלות ולטפס לכיפה של הדואומו. מדובר בהרבה מאוד מדרגות ואין מעלית (אל תבואו עם עקבים). אבל מי שטורח, ייהנה מנוף ותצפית מדהימה".
  • "הפרסקו שבתוף הכיפה של האמן ג'ורג'ו וזארי הוא לא פחות ממדהים ומעורר השראה. רק בשביל זה היה שווה להיכנס".

כתבות נוספות בנושא שבטח יעניינו אותך

וכאן זה המקום להגיב ולשתף:

אישור
Notify of
0 comments
Inline Feedbacks
View all comments

אז מה היה לנו במדריך זה?

ברוכים הבאים לאתר "מטיילים בעולם"

כאן תמצאו את מדריכי התיירות הטובים והיעילים ביותר ברשת. בלי חפירות ובלי תוכן מיותר. רק מה שחשוב באמת!

מי אנחנו? ובכן, אתר "מטיילים בעולם" מורכב מצוות שלם של מטיילים וכותבים מנוסים ומקצועיים שהספיקו לבקר יחד במאות יעדים ואיזורים שונים ברחבי העולם והחליטו להעביר את הידע והנסיון שלהם, על גבי כתב באתר אחד ובצורה אחראית, מסודרת ומאורגנת.

חפשו באתר עכשיו

חפשו מלונות בכל רחבי העולם

Booking.com

אנחנו גם בפייסבוק